Akoestiek callcenter verbeteren
In een callcenter hebben we te maken met veel bellende medewerkers die dicht op elkaar zitten en samen een hoog geluidsniveau veroorzaken. Het bereiken van een goede akoestiek in een callcenter kan in de eerste plaats door het verminderen van de nagalm en geluidsgolven die reflecteren via wanden en plafonds. Akoestische uitdagingen:
- lager geluidsniveau;
- geen reflecties via plafond en wanden;
- minder directe geluidsoverdracht tussen werkplekken;
- weinig afleiding en minder geluidshinder van elkaar.
Wat levert goede akoestiek in een callcenter op?
Akoestische verbeteringen leiden tot:
Veel callcenters ingericht met veel harde materialen zoals glaswanden, een vloer van beton en een plafond van staal. Te veel harde materialen leiden tot hinderlijke geluidsreflecties en te hoge geluidniveaus. Daarnaast is er in de meeste callcenters een slecht akoestisch systeemplafond aanwezig (wij kunnen dit bij u checken) en hebben medewerkers geluidshinder van elkaar door een open indeling. Een bellende collega met harde stem kan een hele werkvloer afleiden. Akoestische verbeteringen leiden daarom tot:
Verlaagd geluidsniveau
Door een goed akoestisch plafond toe te passen wordt het geluidsniveau in de ruimte verminderd. Geluid verspreidt zich hierdoor minder ver. Dit zorgt voor een betere geluidskwaliteit en geluidsbeleving.
Spraak privacy
Door geluid beter af te schermen met akoestische barrières, kan geluid zich minder goed verspreiden in een ruimte. Hierbij kun je denken aan akoestische producten, zoals bureauschermen en dividers. Dit resulteert in minder directe hinder tussen medewerkers.
Productieve en gezonde werkplek
Een goede akoestische omgeving vermindert vermoeidheid, stress en uiteindelijk het ziekteverzuim. Het zorgt dus voor meer efficiëntie.
Kwalitatieve gesprekken
Minder afleiding en een verbetering van de concentratie door de juiste akoestische ingrepen zorgen ervoor dat een medewerker beter luistert en kwalitatief betere telefoongesprekken voert.
De meestverkochte oplossingen
Voor goede akoestiek in een callcenter
De akoestische oplossing moet esthetisch passen bij de inrichting van de ruimte. Op het gebied van akoestiek is er veel keuze uit zowel opvallende als onopvallende oplossingen.
Zo kan de akoestische oplossing wegvallen in het huidige interieur of kan het bijvoorbeeld ook ingezet worden als branding van het kantoor.
- EASYphoto wandpanelen
- EASY plafondeilanden
- EASYfabric bureauschermen
Projecten
Callcenters en kantoren
EASY Noise Control voert jaarlijks circa 350 projecten uit waaronder een groot aantal projecten bij kantoren en callcenters. Bekijk hier enkele voorbeelden van projecten bij callcenters:
Callcenter akoestisch optimaal
EASY Noise Control werd benaderd door de technisch adviseur van Otravo om de akoestiek in de ruimte te verbeteren.
Lees verderAkoestische schermen in kantoortuinen
Om de akoestiek in een kantoor te verbeteren wordt er veelal gebruik gemaakt van wand- en plafondoplossing. Voor galmproblemen staat EASY Noise Control hier helemaal achter.
Lees verderVraag advies aan
Praktisch en doelgericht advies
Wanneer u meer inzicht wilt in de huidige akoestische situatie, kunt u een meting op locatie aanvragen. Op basis van deze meting geven wij een praktisch en doelgericht advies.
Ruben de Visser
Akoestisch specialist